پزشکان، کلینیک ها، آزمایشگاهها و مراکز درمانی

راهکار های ارتباطی میان بیمار و پزشک در نخستین نگاه سبب ایجاد رابطه صمیمانه تر و در نتیجه همکاری بسیار بالاتر بیمار با پزشک می گردد و در نهایت سبب کوتاه تر شدن طول دوره درمان و صرفه جویی در بودجه سلامت کشور می گردد. رنج بیمار به دلیل مراجعات کمتر به سبب وجود روش های ارتباطی آسان تر و در نتیجه آزاد شدن وقت کادر پزشکی عزیز که به حق وقت آنان با اعداد و ارقام قابل ارزش گذاری نیست می گردد. امروزه پیامک دیگر تنها ابزاری برای ارسال و دریافت پیغام های متنی میان کابران تلفن همراه محسوب نمی شود و موارد استفاده بسیار متنوعی برای آن تعریف شده است. لازم به ذکر است که پیامک یکی از راه های بسیار موثر ارتباط پزشکان عزیز با بیماران خود می باشد که با نیم نگاهی به نمونه پیامک ها در این زمینه ، گستردگی کاربردهای پیامک در عرصه پزشکی به خوبی آشکار می گردد.

تکنیک های مشتری مداری پیامکی برای فروش بیشتر:

1- یاد آوری خودکار زمان ویزیت بیمار(چند روز قبل زمان حضور بیمار در محل را بطور اتوماتیک یاد آوری کنید)

دوست گرامی، مراجعه شما جهت ویزیت بعدی ساعت 5 روز دوشنبه 92/11/22 می باشد.(مطب دکتر محمدی)

2- اطلاع رسانی تغییرات مراجعات(پیش آمدهای غیرمنتظره را به مشتریان خود اطلاع دهید.)

دوست عزیز، دکتر ناهیدی بدلیل سفر به سمینار هومیوپاتی این هفته حضور نخواهند داشت. نوبت جدید شما متعاقبا اعلام میگردد.

3- ارسال زمانبندی شده توصیه های پزشکی(توصیه های درمانی هر بیمار را به صورت زمانبندی شده ارسال کنید)

ورزش های سبک و شنا برای بهبود عملکرد ستون فقرات مناسب است. با ورزش مستمر به سرعت بهبود بیماری تان کمک کنید.(دکتر سینا حجازی)

4- ارسال پیامک تشکر پس از مراجعه بیمار(پس از ویزیت بیمار یک پیام تشکر برایش ارسال کنید)

از حسن و اعتماد و مراجعه شما سپاسگزارم.(دکتر علیرضا تابان)

5- اعلام زمان دریافت نتیجه آزمایشات(زمان مراجعه برای دریافت نتیجه آزمایش را به مشتری اطلاع دهید.)

زمان مراجعه شما برای دریافت نتیجه آزمایش صبح روز سه شنبه 4 بهمن ماه می باشد.(آزمایشگاه میلاد)