مراحل برگزاری یک کمپین تبلغیات پیامکی – سیب اس ام اس پنل

2

مراحل برگزاری یک کمپین تبلغیات پیامکی – سیب اس ام اس پنل

۱. کلمه کلیدی ساده ای را انتخاب کنید که ارسال و نوشتن آن ساده باشد.

اکثر مشتریان شما با ارسال یک کلمه کلیدی از طریق پیامکی به یک شماره اختصاصی (۸ تا ۱۴ رقمی) به برنامه شما ملحق می شوند. شماره اختصاصی و کلمه کلیدی شما باید کوتاه باشند به دلیل اینکه اکثر مشتریان با مشکل کمبود وقت مواجه هستند. همچنین املای کلمه کلیدی باید ساده باشد. پیشنهاد می شود از یک عدد یا حرف الفبا استفاده نمائید.

۲. به نوع ارتباط خود دقیقا توجه کنید.

هدف از ارسال پیامک باید برقراری یک ارتباط بلندمدت با مشتری باشد نه اینکه هر از چندگاه پیامی به مشتریان ارسال کنید. سعی کنید نام مشتریان را نیز در لیست ارسال خود نگهداری کنید تا با ارسال پیامهایی حاوی نام مشتری، احساس شخصی سازی را در او تقویت کنید. چنین کاری باعث افزایش نرخ پاسخ می شود، اما در این کار زیاده روی نکرده و از حد خود تجاوز نکنید.

۳. برای ملحق شدن مشتری به کمپین، پیشنهاد غیرقابل مقاومتی را به او ارائه کنید.

هر روز با پیامهای تبلیغاتی زیادی بمباران می شویم و مایلیم بدانیم که کدامیک از آنها به کار ما می آیند. همیشه از خود این سوال را بپرسید که مشتریان چرا باید به لیست ارسال شما ملحق شوند. خود را به جای مشتری بگذارید و از خود بپرسید که واقعاً‌ از شما و کسب و کار شما چه می خواهد و همین نکات را در مورد پیامهای خود لحاظ کنید. کلمه کلیدی خود را به دقت بررسی کنید، آیا کلمه جذابی است؟ آیا توجه مشتریان را به خود جلب می کند؟

۴. کمپین پیامکی را در همه فعالیتهای تبلیغاتی خود لحاظ کنید.

از شماره اختصاصی و کلمه کلیدی خود در هر رسانه ای استفاده کنید مانند: تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، وب سایت، پانوشت ایمیلها، تبلیغات چاپی، کالاها، ویترین فروشگاه، روی رسیدها و فاکتورها، روی محصولات، روی پیام صوتی موبایل خودتان … کلمه کلیدی و شماره اختصاصی را در همه این موارد مورد استفاده قرار دهید. (در صورتیکه بودجه شما اجازه می دهد، برای رسانه های تبلیغاتی متفاوت از کلمات کلیدی متفاوتی استفاده کنید تا بتوانید میزان اثرگذاری و موفقیت هر یک از این موارد را بسنجید). از امکانات شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر نیز بهره بگیرید.
۵. پیام های تبلیغاتی ساده ای ارائه کنید.

بسته به رسانه تبلیغاتی شما، مشتریان زمان محدودی برای درک آنچه می گویید و کاری که باید انجام دهند، دارند. برای مثال اگر قرار است از طریق رادیو تلویزیون برای یک کمپین پیامکی تبلیغ کنید، با توجه به زمان محدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه ای که در اختیار دارید، باید حداقل ۵ بار کلمه کلیدی و شماره اختصاصی را تکرار کنید.

اگر از طریق مجلات یا وب سایت ها یا روی بسته بندی محصولات برای کمپین تبلیغ می کنید، از این موضوع اطمینان حاصل کنید که رنگ و فونت مورد استفاده برای کلمه کلیدی و شماره اختصاصی، چشمگیر، جذاب و درشت هستند.
۶. همیشه امکان خروج از کمپین را به مشتری بدهید.

رعایت حقوق مشتریان از الزامات برگزاری کمپین های پیامکی است. مشتریان باید بتوانند در زمان دلخواه، عدم تمایل خود برای ادامه حضور در کمپین را به شما اعلام کنند.
۷. مشتریان خود را به یک تجربه غنی تر سوق دهید.

زمانی از این مورد استفاده کنید که چند کمپین پیامکی اجرا کرده و کاملاً در این کار ماهر هستید.

شما می توانید مانند متن ایمیل، یک آدرس اینترنتی را در متن پیامک خود بگنجانید تا مشتری را به یک وب سایت موبایلی (سایت WAP نیز نامیده می شود) هدایت کنید. این کار به شما امکان می دهد تا اطلاعات بیشتر و مفیدتری در اختیار مشتری قرار دهید.